Keep Going. Incest pedofiler hopp glädje, då och nu

Stockholm på den soliga sidan.

I går gick Janne och jag på promenad, vi tog tuben till Slussen och väl där, när vi kom ut på det lilla torget, där stånden prunkade av alla blommor i olika färger, och utsikten över kajen, vattnet och alla båtar,nästan bländade mig, då fick jag en lyckokänsla av att jag fanns där.

Vårt mål var Djurgården,så vi  gick vidare längs vattnet. Massor  av människor med sommarglada ansikten, firade den vackra dagen.

När vi väl kom fram till Strandvägen, som är en oerhört vacker gata, med vackra hus, träd och nästan inramad av vatten, ja då kan man verkligen känna att sommaren är nära. På kajen finns massor med små krogar, korv o glassstånd, man kan hyra cyckel eller varför inte en solstol.

Ja solstolar fanns i massor, dom gick inte av för hackor, en del var stora som en dubbelsäng , andra lite mindre ,och dessutom dom som var  av den vanliga sorten.Nästan alla var upptagna av soldyrkande glada människor,krogarna fulla av folk, men vi fick  en plats för oss,och efter en underbar sallad av räkor, avokado, ost och härliga grönsaker, fortsatte vi för att nå målet.

Väl framme, tittade vi in på Grönan, ville ju testa nya berg o dalbanan,den var hissnande och rolig,efter det lite pilkastning och en glass.

Det hade varit en ganska lång promenad, så Djurgårdsfärgan fick bli vår transport hem. Den lägger till vid Slussen, och väl framme är det nära tuben, och där vid ingången stod en man. Det syntes i hans ansikte att hans år i livet, inte hade varit så snälla mot honom ,han sållde en tidning ”Situation Stockholm”. Den handlar om hemlösa, och säljs även av dom.Jag pratade lite med honom, när jag inhandlade hans tidning, han tyckte också det var skönt med värmen, och att nätterna var mindre kyliga. Hans dag och min dag, en kontrast som inte skulle finnas i vårt sk. välfärdsland

 

3 svar

  1. barbis

    Tack Tuss kram/ Barbis

    9 maj, 2011 kl. 20:22

  2. HEMIMAMMA

    en kontrast som är skamlig!!!Villken avundsvärd dag du hade!!Hemikramar

    12 maj, 2011 kl. 22:34

    • barbis

      Ja helt underbar!!

      2 juni, 2011 kl. 12:51

Lämna en kommentar