Keep Going. Incest pedofiler hopp glädje, då och nu

En pedofil på min gård.

Det bor en pedofil, där jag bor. Bara några portar härifrån, hans namn är Roger. 2011 blev han dömd till fem år av Tingsrätten, efter överklagande hos Hovrätten fick han straffreducering till fyra år och sex månader.

Orsaken till straffreduceringen var, att han lider av en hjärtsjukdom ,och att ett av barnen hade fyllt femton år. Domen i sin helhet gäller övergrepp på sex pojkar.

Hovrättens dom kom i februari 2011, OCH NU HÖR OCH HÄPNA. Roger är fortfarande kvar i sin lägenhet, han var inte sjukare än att han i sommras var ute på gården, där han sprang runt o kramade småbarn och satt o fikade med oss, som då var ovetande om, att han var dömd pedofil. Vi fick även se att tre småpojkar från ett annat område besökte honom.

Rogers bakgrund är att han i största delen i sitt liv arbetat som fritidsledare på olika ungdomshus. Han har alltid presenterat sig själv, som en vän och förebild för alla barn.Han kallar sig också för ”låtsasmorfar”.Roger fyller 72 år i år.

Jag är arg och ledsen. Detta är en skymf mot alla utsatta barn, ja även alla barn på vår gård. Jag har ringt till både Hovrätt och Kriminalvården, och frågat hur detta är möjligt, jag har inte fått något vettigt svar. Kriminalvården hade fått hans domar, och sa att placeringen av honom kunnde ta  ca 50 dgr. Detta var i Dec. i övrigt fick dom inte säga något, det var sekretessbelagt.Polisen som som hade hand om utredningen, var ytterligt förvånad över att han inte börjat avtjäna sitt straff ännu, men det låg inte längre på deras bord.

Sverige måste vara pedofilernas paradis, eftersom dom tydligen ligger så långt nere på listan, för hur  myndigheterna reagerar. Nu har det snart gått ett år sen sista domen. Vanligtvis brukar brottslingar som har längre straff att vänta, sitta häktade i väntan på dom, så är det inte i det här fallet. VARFÖR??

9 svar

  1. FY FAN!!

    Delar detta på fejjan!

    Hemikram

    12 januari, 2012 kl. 01:14

  2. bappolotzas

    Min största förvåning är egentligen varför de som förgriper sig på småbarn inte hamnar på rättspsyk. Att vilja ha sex med småbarn är inget brott. Det är en psykisk sjukdom som är en fara för samhället.

    13 januari, 2012 kl. 22:59

  3. Du skrev ju hos mig:
    ”Jag blir galen när jag hör sådant här, dessa män som angriper försvarslösa barn,
    Peddona finns ju överallt, dom borde låsas in för evigt.
    Kram/ Barbara”

    Och jag skrev ett svar, som passar lika bra här:
    ”Jo, visst blir man ”galen”. Men det finns även kvinnor som begår sexuella brott, särskilt då mot barn. Jag såg att du har en pedofil på din gård: https://prinsessanbarbis.wordpress.com/2012/01/11/en-pedofil-pa-min-gard/

    Där skriver du bland annat:
    ”Sverige måste vara pedofilernas paradis, eftersom dom tydligen ligger så långt nere på listan, för hur myndigheterna reagerar. Nu har det snart gått ett år sen sista domen. Vanligtvis brukar brottslingar som har längre straff att vänta, sitta häktade i väntan på dom, så är det inte i det här fallet. VARFÖR??”

    Jag kan bara hålla med dig, han borde åkt in direkt. Det är ju också på det viset med denna sorts brottslingar att de hela tiden är på hugget för att upprepa sina brott. Vi anser ju att mord är det värsta brott man kan begå och mördare sitter ju alltid inlåsta, om det finns hyfsade bevis, från att de grips tills de har avtjänat sitt straff. Ändå är det så att det är ovanligt att den som har mördat en gång gör det ännu en gång till. Vad gäller pedofiler är det ju precis tvärt om!

    Vidare skriver du:
    ”Rogers bakgrund är att han i största delen i sitt liv arbetat som fritidsledare på olika ungdomshus. Han har alltid presenterat sig själv, som en vän och förebild för alla barn.Han kallar sig också för ‘låtsasmorfar’.Roger fyller 72 år i år.”

    Det säger ju allt och stödjer det självklara jag själv nyss skrev. Varför har han arbetat med barn och ungdom i hela sitt liv (dum fråga) och hur många har han kladdat på, kränkt och utnyttjat under ”största delen i sitt liv” (lika dum fråga, eftersom svaret är ”så många han fått en chans till”)?

    Jag tycker du ska gå till tingsrätten och få ut alla domar emot honom. Det måste finnas massor. Du behöver varken uppge ditt eget namn eller något skäl till att du vill ha ut domarna. De är offentliga och tingsrätten har inte rätt att ifrågasätta dig eller dina skäl, som du alltså inte ens kommer att bli tillfrågad om. Det kostar inte ens något, såvida du inte vill ha ut mera material än bara domen, som kan vara på flera sidor.”

    Kram!
    /Skvitt

    14 januari, 2012 kl. 06:30

  4. Tack Skvitt, i det här fallet har förövaren erkänt, så det råder inga tvivel. Ja det är skrämmande när man ser att han jobbat med barn i hela sitt liv, många tysta barn är resultatet.
    Polisen sa att dom försökt gå bakåt, men hade vid den tidpunkten inte lyckats.
    Min åsikt är också att pedofiler ska hållas inlåsta, dom upprepar sitt betende gång på gång.
    Varmaste kramen.
    Barbara

    14 januari, 2012 kl. 12:13

  5. Ja, detta är en skymf mot barnen, och jag blir både ledsen och arg när jag får höra och läsa om sådant här. Lås in dessa ”monster”, de ska inte få vara i närheten av ett barn ens! Punkt slut! 😦

    Stora Kramen till dig. Glad att du kikade in till min blogg! / Rozie

    14 januari, 2012 kl. 16:28

  6. Tack rara Rozie, glad att få kontakt med AB bloggare igen.Mitt skrivarhumör har varit på botten ett bra tag, men nu tas nya tag. Roligt att följa er, det ger styrka, samt titta in i vår nya värd.
    Varma tankar går till DEJ. Kram / Barbara

    14 januari, 2012 kl. 16:49

  7. Usch vad arg jag blir!!! Hur kan det vara möjligt…..Kan man inte göra något åt det över huvudtaget??

    kramar

    18 januari, 2012 kl. 18:33

  8. Hej, mysigt se Dej här, ja jag vet inte, tänker försöka mej på en JO anmälan ang hanteringen. Fattar inte, han är dömd har erkänt, är absolut inte sjukare än han rör sig ute.
    Kram från mej.

    18 januari, 2012 kl. 19:31

  9. Pedofilen på min gård sitter äntligen inom lås o bom, en ny rättegång är också på väg den 21/3, gäller ett litet barn han antastat bara 7 år gammal.

    13 mars, 2012 kl. 15:11

Lämna en kommentar