Keep Going. Incest pedofiler hopp glädje, då och nu

TANKAR OM VÅRA BARNS SÄKERHET.

Jag önskar jag skulle veta hur man bäst skyddar sina barn från pedofiler, jag vet inte det, men jag har mina funderingar. Det är så självklart för oss föräldrar, att vi vill ha den bästa säkerheten för våra barn, dom säkraste barnvagnarna, bilbarnstolar som är godkända, rättvända osv. I skolan den säkraste vägen, vad det gäller trafik, skolpoliser mm. Detta håller vi nog alla med om. Vi talar om för våra barn att aldrig gå med, eller tala med främmande ”gubbar” inte ta emot godis, att aldrig stiga in i en  främmande bil, ja vad mer kan vi säga. Vi kan ju inte heller skrämma upp våra barn för alla människor, överbeskyddade barn blir ofta osäkra barn, och det är inte vårt mål.

Pedofiler är listiga, dom närmar sig barn på ett sk. naturligt sätt, dom behöver inte ens vara främlingar, det kan sorgligt nog vara någon nära oss, någon, som vi inte ens i vår vildaste fantasi kunnat tänka oss, skulle göra våra barn illa. Vi kan inte heller skapa en misstänksamhet mot allt och alla, men jag tror, att om samhällsdebatten blev mer öppen och förmedlar till drabbade familjerna, att detta är ett problem, som  inte dom drabbade ska bära skammen för, att vi alla ska hjälpas åt att göra världen ytterst besvärlig för pedofilernas framfart, att vi också ska veta att dessa individer drivs av en maktkänsla, som dom utövar på barn, eftersom dom själva är små och eländiga varelser.. I mitt inlägg ” I dag röd i morgon död” har jag skrivit ett inlägg om medias betydelse i detta ämne.

2 svar

  1. jag har en del tankar om detta – men jag orkar inte skriva ut dem… men om du ringer mig i morgon så kan jag berätta på telefonen =0)

    Hemikram

    14 mars, 2012 kl. 05:59

Lämna en kommentar