Keep Going. Incest pedofiler hopp glädje, då och nu

Vem är jag? Var kommer jag ifrån? Adoptioner eller inte?

Att plötsligt få veta, att man har en annan mamma och pappa, än den man trodde, för mej var det ju i unga år, är omväldande, oavsett om dom man trott sig vara ens föräldrar, är passande eller inte.

Mina adoptionsföräldrar, var ju då rakt inte det, men ändå, fick jag en känsla av att jag svävade fritt, bakgrunden var borta, mitt liv var baserat på just ingenting. Frågorna i mitt huvud var många, och jag ville bara veta.

Jag frågade, men dom blev bara arga, och allt eftersom åren gick så växte sig frågorna bara större i mitt inre, och jag gav mina biologiska föräldrar, en stor plats i mitt andra land, mitt fantasiland, och även dom, blev mina fantasimänniskor, med egenskape,r som jag själv skapat.

Självklart är jag danad av allt, någonstans inom mig finns en motvilja mot att adoptera barn, men jag vet också att det finns fina människor som gör det, dessutom barn som behöver det. Jag hade otur, men alla har inte det.

Ofta går mina tankar till barn som har samma otur som jag, sorgligt nog finns dom, än idag, och vetskapen om det är tung, och att kämpa för dom tysta barnen, har för mig blivit mycket viktigt, en stor del av mitt liv.

2 svar

  1. Jag fick veta att den man jag trodde var min pappa inte var det… så jag förstår hur det kändes…

    hemikram ♥

    3 april, 2012 kl. 02:46

  2. MM .. gillar att du tar upp tankarna !!
    den där tillhörighetskänslan är så viktig ..jag visste vem som var min far och mor ..ändå längtade jag till mormor ,ville bo där
    ..jag undrar ofta hur mycket det påverkat mej ..format mej
    det var så starkt att jag planerade att få börja skolan där .. att jag som så liten tänkte ut hur jag ville ha det ..
    vågade jag säja det ..
    iaf var de känslorna så otroligt starka
    Framför allt har jag först långt senare ..förstått hur illa det gjorde mej ..på det sätt min mor bemötte mina önskningar .
    Vad det gjorde med mej då hon skulle styra mina önskninar ..om hon kunde ha accepterat min vilja ..alltå åtminstone inte försökt tvinga mej att tycka och känna som HON ville..
    skulle jag kanske ha kunnat tycka om henne ..även nu

    11 april, 2012 kl. 23:07

Lämna en kommentar